Big Bang nummer 356937502?

Okej. Detta kommer bli det flummigaste inlägget hittills....Håll i er!

Jag låg igårkväll i min säng och funderade på existensiella frågor.
Som varför vi finns, vad som händer när vi dör och hur allt kommer att sluta.
 Jag började också fundera på hur jorden kommer se ut om 2000 år och räknade ut
att Jesus levde för 33 generationer sen. Ungefär(Om alla blev 60 år)
(Klart man tar reda på sånt. Inte alls konstigt...) Hur som helst!
Det är inte alls långt om man tänker efter! 33 generationer är ganska kort.
Och se vad som har hänt på jorden sen dess. Hur kommer det att se ut om ytterligare 2000 år?
Vi männiksor borde väl ändå finnas kvar, eller? Hur utnyttjar vi jordens resurser?
Hur kommer människan att se ut och var kommer vi egentligen att bo!?
Det känns svårt att tro att människan en dag inte kommer finnas mer.
Det kommer liksom inte spela någon roll vad vi än uppfinner eller hur smarta vi än blir.
Slutet går inte att undvika. Vad kallar dom det? The big crunch? Dome dagen....Nemen dagen när allt sugs ihop och blir en liten atom och sen exploderar igen! Big Bang nummer 2! Eller kanske 356937502. Det kan ju ha hållit på hur många gånger som helst. Vem vet!! Inte gör jag det iaf.
 Och det känns lite tråkigt att man inte heller kommer få veta vad som kommer hända i framtiden. Ingen som lever nu kommer få reda på det. Kanske lika bra att man slipper veta.



Förlåt Einstein men nu tänker jag gå emot dina lagar och teorier.
Man skulle kunna bygga en slags tidsmaskin eller farkost som transporteras extremt snabbt.
Överljushastighet. Sen åker vi mot början av big bang. Centrat liksom.
Sen bosätter vi oss på en gästvänlig planet. Och se där! När jorden går under har vi hittat en ny! 
Men hur vi undviker the big crunch har jag ingen aning om.
Ingen lär överleva en sån grej. Det är jag ganska säker på.
Men aa...



Jag blev lite ledsen över att jag inte hade någon att diskutera detta med igår.
Någon jag kunde flumma med och vara lite filosofisk med. Sånt är så kul!
Att liksom bara flumma bort och bli tokig!
För det blir man när man tänker på sånt här
=)=)=)



Kanske en framtida stad? Ja, inte vet jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0