På tunnelbanan finns alla fina människor <3

Hallo där.
Nu har jag inte bloggat på länge igen! Jag förstår inte vad som händer!
Men jag har en bra bortförklaring.
Igårkväll när jag kom hem från Universitetet funkade varken tvn, hemtelefonen eller internet så aa. Inget skoj! Men nu funkar det igen!
Jag undrar om det var nåt samband mellan det och att tunnelbanan bara gick till alvik igårkväll
Det var fint på tunnelbanan igår. Ska se om jag kan återberätta det...


Min otroligt avancerade illustration....

Jag satt i en egen fyra. I andra fyran brevid satt en tjej med väldigt färgstarka kläder. Blå hatt, röd kappa och randiga strumpbyxor. Hon var gravid och pratade en massa i telefon. Tror hon var påväg hem från universitetet. Sen satte sig en kille framför mig, kanske 25. Sen kom även ett äldre par in. Mellan 40-50 år kanske. Berusade. Ganska så mycket.....Det luktade iaf. Paret satt och pratade en massa och sen när tjejen i rött hade pratat klart i telefon börjar den fulla mannen prata med henne:

"Hööörrrööö, duu....ffåår man schtälla en frååga eller.......?"
Inget svar. Hon läste i en bok. Tror att hon ignorerade honom.
"Ööh! Duu! Kan man få ställa en fråga?"
Hon reser blicken från boken, tittar på mannen och säger:
"Vad vill du?!"
"Nää, asså du har så...Fina färger!!"
"Jaha...tack...."
"Det tycker jag också! Jääättefiint" Säger den fulla kvinnan.
"Rött är jättefint!" Fortsätter han.
"Precis som din kvinnan" Hon syftade på den fulla kvinna som också hade en röd kappa på sig.
"Jaa, det är jättefint med rött. Det är ju inne nu! Allt ska vara rött!" Sa den fulla kvinnan.
"Men strumpbyxorna var inte lika bra..." Fortsätter mannen
"Schhh! Joooo, dom är jättefina!!" Protesterar den fulla kvinnan emot.
"Aa, tack...Jag åker här varje kväll och det brukar alltid vara nån som börjar prata med mig. En gång var det en full man som började säga massa otrevliga saker till mig så, ta inte illa upp om jag kan verka otrevlig, men jag har varit med om en del...."
"Ahaaa. Nemen det är jättefint. Bara strumpbyxorna som...*nånting nånting*....mellan benen...." Hörde inte riktigt vad han sa...
"Nemen tyst nu!" Sa den fulla kvinnan till sin man "Strumpbyxorna är jättefina! Nu ska vi gå av...Lycka till med den lille!(barnet alltså)" Fortsatte hon och drog med sig sin fulla man(eller nåt) ut från t-banan.

När dom hade gått av såg jag att killen mitt emot mig skrattade till, tittade på mig och sa:
"Snacka om maximal otur...."  Och vi tittade på den gravida kvinnan och hon började:
"Ja, man kanske ska börja klä sig i burka eller nåt för att undvika detta. Fast det kanske man ändå inte gör då..."
"Nä, ta på dig en mustasch och låtsas att det är en ölmage." Föreslog han på skoj
"Jo, precis. Så blir jag jultomten....."
Sen blev det tyst och awkward.....hihi, nä det blev det inte. Men tunnelbanan blev stående ett bra tag på tranebergsbron. I alvik fick alla gå av. Jag älskar att bo i alvik <3

Aja. Hela situationen va så..aa. Fin. Var bara tvungen att berätta den för er. Det händer så mycket fina saker på tunnelbanan på kvällen ^^


Kommentarer
Postat av: elin

haha nej vilken rolig händelse!

2010-10-21 @ 18:52:48
URL: http://elinspage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0