Hemma

Ja, nu var man hemma igen efter en helg på Tovetorp. Det var väldigt trevligt där borta. Vi var i en skog mitt ute i ingenstans, men lugnt och fridfullt var det. Kändes först som om man hade hamnat på nåt rehab-ställe, det var liksom knasigt på nåt sätt. Blandning av hotell och skola typ. Jaja

Vi fick studera olika djur: Syrsor, trädgårdssångare, hjortar, guppies och höns. Det var intressant men blött eftersom det spöregnade när vi stod ute och skulle studera hjortarna en timme. Kall blev man. Sen stod vi en halvtimme och studerade höns/tuppar. Det var kul. En stod och åt i 30 min. Min höna va fin. Gjorde lite av varje. En höna blev våldtagen. Det blev också en tupp.....av en annan tupp. Ojojoj.
Vi fick även kolla in syrsor i bugfights! Och detta var riktigt bugfights, inte som den i Spanien där insekterna var fjollor ;P
Guppies...ja, vi kollade vilken färg honorna föredrog och sen hur fåglarna rör sig beroende på magnetfältet.

Nu är jag alltså hemkommen och hann se hela valvakan. Resultatet av valet var väl knasigt. Alla pratar om det på facebook. Ojojoj. "Jag tänker lämna landet" " Protestera mot rasisterna!" Men det vackraste kom från min kompis Julia: "Jag ska bjuda hem Sverige Demokraterna, visa dem min fina källare, låsa in dem, äta upp nyckeln, resa över halva tellus OCH SKITA UT NYCKELN I ÖKNEN!"
Haha! Hon är väldigt speciell den flickan. Men väldigt go och fin.

Nu är klockan mycket och jag ska väl somna snart. Det lär jag göra snabbt eftersom jag var uppe sju imorse och kollade på när dom ringmärkte fåglar. När dom skulle väga de minsta fåglarna stoppade dom ner dom fåglarna i filmplatsrullar så bara benen stack upp. Det såg väldigt knasigt ut.

Maten var god där borta, precis som du sa Sofia :) Och såklart fick jag specialmat. Jag är ju speciell... Vad mer kan man säga om resan? Den var långt bort. Jag och Philli spelade pingis. Vi gick och la oss kvart i nio igårkväll vilket måste ha varit rekord, men grejen var att vi var typ döda redan vid sex-sju. Vi plågade oss fram till halv nio, sen slocknade vi. Sen hade vi disko med en lampa som inte ville tändas. Det var lite fint. Sen var det väl inge mer. Lagom rolig resa.

Spec-mat till mee.....



Hjortarna <3




Höns och tuppar! (för er som inte ser det)

Vårt rum. Mycket flott....


Det bara regnade och regnade...

Ringmärkning av fåglar och två fina lärare =)




Ja, det var typ det. Godnatt.


Kommentarer
Postat av: Elin

Svar på din fråga: gå in på Youtube, kicka på den video du vill ha. Strax Under videon, till höger, klickar du på bädda in. Då kommer det upp en kod ett fält till vänster. Kopiera allt som står där.

På bloggen, när du skapar ett nytt inlägg, klickar du i verktygsfältet på html- knappen. Där klistrar du in det du tidigare kopierat. För att få bort själva visandet av videon (alltså att bara ha det som i mitt Tarzaninlägg) ändrar du heigth till 25. Står i det du kopierat! Klicka på uppdatera i nedre högra hörn. Klart!

2010-09-21 @ 17:22:39
URL: http://elinspage.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tovetorp! <3 Hjortarna <3 maten=god. så fint! haha, det där ser ut som det rummet jag hade där. :P synd att det regnade för er, vi hade frost XD

2010-09-24 @ 20:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0