Samson och Sally

Eftersom jag är väldigt insnöad på animerat började jag söka
lite på nätet efter gamla animerade filmer. Jag såg att någon
hade skrivit kort om filmen Samson och Sally. Och då kom jag på:
"Flämt! Herre gud! Den filmen såg ju jag när jag var liten! Aaaaah! Måste se den! NUUU!"
Så jag sökte på youtube, och där fanns hela filmen!
Vilken lycka!
.
Detta är en dansk-svensk film från 1986 och handlar om en liten val som heter Samson.
Han letar efter valen Moby Dick som ska rädda Samson och hans flock från valfångare, oljeutsläpp
och späckhuggare. Tillsammans med valflickan Sally stöter de på 
en hel del i sökandet efter Moby Dick.
Det är en ganska mörk och hemsk film men samtidigt väldigt rolig.
.

.
Förstår om den verkar helskum för er som inte 
har sett filmen tidigare. Men det är värt en titt :
.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0