Jogging


Jag har under året börjat jogga mer regelbundet.
I början tyckte jag det var riktigt jobbigt och inte alls
särskilt lockande. Men nu tycker jag det är jättehärligt
och har jag inte joggat på ett tag kan jag få lite abstinens.


Ungefär såhär ser rundan ut. Traneberg-minneberg-lillsjön och tillbaka.
Lite mindre än 7 km. Måste mäta ut den e
xakta sträckan känner jag....


Första gången jag joggade (april typ?) fick jag denna tid. Ungefär 55.10. 
 
 

Måndagens tid. Ja, jag räknar ut lite knasigt. Men men! En klar förbättring!
45 min! :D


Mitt mål att är få en ännu bättre tid. 40 min kanske?
Och att faktiskt klara rundan utan att gå. För det gör jag ibland. Hehe....
 
Tänker jämföra igen i vår och se om tiden blivit bättre!
Wie! :D
 
 

Kommentarer
Postat av: elin

Bra Petra! ÅÅ, jag började ju så duktigt för några veckor sen, men tappade motivationen igen.....

Svar: Börja om! Grejen är att ta det lugnt i början och inte trötta ut sig. Jag började med att promenera en massa. Sen började jag jogga korta sträckor, fler och fler för varje gång jag stack ut. Och nu försöker jag jogga så mycket jag orkar!Ge inte upp! Kicken kommer komma och då kommer du inte vilja sluta! :D
Fast....lite jobbigt att vintern kommer nu. Massa snö och is...Aja, finns ju löparband! =)
Petra

2012-10-26 @ 23:24:07
URL: http://elinspage.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0